Life science er min niche

Min særlige ekspertise er life science kommunikation, som jeg har arbejdet med i mere end 20 år.

I bureaubranchen, hvor kommunikation af nye behandlinger, patientforeninger og KOL samarbejder var i fokus.
I en interesseorganisation, der arbejdede med politisk kommunikation og rammevilkår for farma, biotek og medtech branchen.
I LEO Pharma, hvor corporate kommunication, nye behandlinger, disease awareness, forandringskommunikation og employee engagement smeltede sammen i skønsom blanding.

Siden 2015 har jeg som selvstændig rådgiver bevaret min stærke tilknytning til life science branchen sideløbende med spændende opgaver for en lang række andre typer af kunder og områder. Læs mere om life science kommunikation nedenfor eller tjek mit CV på LinkedIn.

 

Patienter

Kommunikation med patienten i centrum.

Jeg hjælper med mange typer af patientkommunikation lige fra patienthistorier og disease awareness indsatser til kommunikation af holistiske løsninger, der hjælper og støtter patienterne i deres hverdag.

Jeg har også lang erfaring med patientforeningssamarbejder og evner at drive dialogen og samarbejdet med både professionalisme, indsigt og empati.

Stakeholders

Kommunikation 360 grader rundt om produktet eller sagen.

Jeg er vant til at navigere i life science branchen. Jeg forstår mig på den store mængde af stakeholders, der karakteriserer området - politisk såvel som sundhedsfagligt.

Ikke mindst har jeg lang erfaring med dialogen med sundhedspersonale, læger og KOLs (key opinion leaders) i forbindelse med at fremme en sag eller positionere et produkt.

Medarbejdere

Kommunikation der engagerer dine medarbejdere.

Corporate branding og intern kommunikation har afgørende betydning for medarbejdernes engagement i arbejdet og dermed for virksomhedens produktivitet og performance. Engagerede medarbejdere er loyale, dedikerede og stolte over deres arbejdsplads. De er din virksomheds vigtigste ambassadører.

Dialogen med medarbejderne går ad flere kanaler og skal tænkes i et samspil: Fra intern værdi- og strategikommunikation til årsrapporter, presseomtale og eksterne SoMe aktiviteter. Det er det samlede billede, der tæller.